Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLBR Sam-kode - Rig-Maskine Barkentine Brugstype LST
BRT 343 / 338 NRT 279 / 298 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5618472 Byg.nr. 03??
Byg.år 1891 Værft Skibsbygmester J. Lange, Grohn bei Vegesack. Afleveret 1891-10-03. Byg.by Vegesack Byg.land Tyskland
Dimension Dybde i last 12,1 feet (kend.) Lgd.pp. 40,2 m og Br. 8,3 meter (Mir.). 132,0 x 27,2 x 12,4 feet LR). Maskine Sejl. Barkentinerigning. (Mir.) : Oprindeligt skonnertrigning 3-m.
TeknikMat. stål, klipperskrog. 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn J.H. Kromann, 1901. Kaptajn Valdemar Petersen (skibsrederens søn) i 1915. Kaptajn M. Olsen, 1916 ved forliset.
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra HAMBURG (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Gebrüder Seetzen, Hamburg, som HAMBURG (RJKT). Indfl. 1899 / 1900-02-15 til agent Niels Petersen, Marstal, og næ. til THOR, fra 1900-05-30 R. til partrederi (20 deltagere) med BR. hos agent Niels Petersen. Rederi
før - efter
Solgt 1906 til H. Marius Petersen, Marstal, uden næ. Solgt 1915-04-10 til Hans Jacob Clausen, Marstal. Solgt 1916 til Dansk Vestindisk Handelskompagni / Louis Woift?, uden næ. Forlist 1916-10-09 på St. Thomas, Vestindien, under orkan 1916-10-08 / 09.
Referencer- H&S registr.SR 1975:1595 = 000027350.jpg.
Bemærkninger(JM) Ikke i Fred. eller Rosendahl-2. (Flg.) 1901 + 1916: Data. (Mir.) (Ærø-sejlskibe. Beretninger og breve fra de hvide sejls dage af F. Holm-Petersen & Kaj Lund). (Fred.manus) Ved forliset lå skibet i ballast i havnen, ankerkæderne sprængtes, og skibet kastedes mod land, hvor det kæntrede. Besætningen blev bjærget ved forliset med båd fra orlogsskibet VALKYRIEN. (StD-1) p.318 + 516f. (ID (ID 3505) p.4ff: Beretning om rejser, bl.a. 1. rejse fra Hamburg / Cuxhaven til Maracaibo. Omtale af bjærgningen i september 1906 af nødstedte søfarende fra det brændende engelske fregatskib ST. MUNGO (foto gengivet) i Sydatlanten Fotos gengivet i teksten. Forliset i Vestindien er omtalt. (ID3497) p.25: S/h foto af skibet hvidmalet.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1916