Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 134 NRT - DW - Klstr. 67
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1797 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Bilbrev Steinberghaff 1797-05-11. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension - Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Niels Andersen Schmidt / Smidt, 1816.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Solgt 1816-06-21 til etatsråd grosserer Frisch's arvinger Theodor & frøken Sophie Frisch, hver med ½-part (desuden andre partnere). Auktionsskøde 1821-07-23 til Frisch & Co. Kbh. Rederi
før - efter
Forlist 1822-06-22 i Den Spanske Sø. På rejse fra Trondhjem til Middelhavet oversejlet vest for Island og forliste.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred. manus). (ELI) (St.A.Kbh. Skibslister 1816ff) Skibet var ikke i fart 1818. Udgik 1818-07-10 til Riga og vid. I fart 1819 til Middelhavet, hjemkom 1819-12-00. Udgik 1820-07-22 til Libau og vid. Udgik 1821-08-06 til Trondhjem og vid. (St.A.Kbh. prot.pap.) 1818 + 1820 + 1821 + 1822: 1818-09-25 A. Rejse Riga til Bayonne o.v. Målebrev 1816-07-02. Rejse 1820-10-02 A. Liebau til Schiedam, Middelhavet o.v. Rejse 1821-08-01 A. Kbh. til Trondhjem, Middelhavet o.v. (Kbh. skibsreg. 1817-65) nr.15. (R.A.Lat.pas) 1818, 1820 nr.70: Pas nr. 328 af 1818-09-26 for rejse fra Libau til Middelhavet + samme for Pas nr. 247 af 1820-10-03. (Malling) (UDKLIP) Skibsbyggeri Kay Larsen om bygning og forlis. (StD-3) p.289.
Tidligste år
 
1797 Seneste år
 
1823