Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSQV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 496,60 NRT 377,08 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 3004383 Byg.nr. -
Byg.år 1873 Værft Kongself Varf, skibsbygmester J. Bang. Bilbrev 1873-11-19. Byg.by Bångsbro, Bouslän Byg.land Sverige
Dimension 147,8 x 24,2 x 12,2 / 18,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 60 nHK, 200 iHK fra 2-cyl. compound maskine fra Motala.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, forhudet med yellow metal, 1 dæk + overdæk, stormdæktype. 2 master, rundt spejl, skarp bov.
Person-info-
Reg.by København / Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra NORA (No.) ex ANDERS KNAPE (Sv.) Omdøbt til NORA (Sv.)
Rederi B. til G.V. Plate, Vänersborg, Sverige som ANDERS KNAPE (HKTM). Solgt senere til Stavanger og næ. til NORA (No.) Indfl. 1881-05-10, skødedato, til grosserer P. Hansen, København, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1881-10-15, skødedato, til Dana D/S A/S, Helsingør (fra 1881-11-12 A. rederinavn ændret til Det Helsingørske D/S A/S. Solgt 1889-05-02 R. til Johan Chr. Hulthen, Helsingborg, uden næ. (HTMQ). Solgt 1893 til Nora D/S ved O.H. Ellingsen, Moss Norge, uden næ. (JWBQ). Solgt 1897 til Nora A/S ved N. Wiborg, Kragerö. Solgt 1905 til Fr. Olsson, Verkebäck, (JPDL Reg.nr.4383) fra 1906 i A/S Nora. Solgt 1907 til O. Slettengren, Oskarshamn. Forlist 1910-07-09 på rejse fra Katthammarsvik til Danzig. Strandet og vraget bjærget og kondemneret.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (StD-3) p.479. (Fred.) p.272: Ved forliset blev besætningen bjærget.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1910