Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXGO Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 497 NRT 323 DW 715 Klstr. -
BT - NT - IMO 3007146 Byg.nr. 0044
Byg.år 1924 Værft Lödöse Varv. Afleveret 1924-09-00. Omb. 1951 til M/S hos H.C. CHristensens Staalskibsværft, Marstal. Byg.by Lödöse Byg.land Sverige
Dimension 151,7 x 28,1 x 12,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 178 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fa værftet. Omb. 1951 til diesel 395 iHK Vølund 6-cyl. 4SA motor.
TeknikMat. stål, 1 dæk, maskine agter.
Person-info-
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra SOLSTAD II (Sv.) ex YLVA (Sv.) Omdøbt til STELLA (Fi.)
Rederi B. til værftet som YLVA (KFPR / SHKI Reg.nr. 7146). Solgt 1940 til Arafart A/B, Stockholm, og næ. til SOLSTAD II. Solgt 1941-05-00 til Östersjön D/S A/B, Göteborg, og næ. til MONICA BRATT. Solgt 1943 til Nordic A/B, Stockholm, og næ. til NAUTIC. Rederi
før - efter
Indfl. 1950-11-15 A. til skibsreder Erik Boye Kromann, Marstal, og næ. til ANDREAS BOE. Omb. 1951 til M/S. Solgt 1960-04-25 R. til Karl Kåhre, Mariehamn Åland, og næ. til STELLA. Forlist 1960-10-27 WSW for Hoburg fyr ved Gotland efter at være sprunget læk.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) forskellige kartotekskort med kilder, en del avisudklip om havari i Det Indiske Ocean med knækket krumtapaksel. (Mir.) (Fred.) p.80.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1960