Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDQG Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 1092 NRT 1047 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1074553 Byg.nr. 0079
Byg.år 1876 Værft Skibsbygmester Robert Thompson junr., Southwick. Afløb 1876-08-23. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 214,7 x 33,9 x 20,5 feet (LR). 204,3 x 31,7 x 19,7 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. jern, 2 dæk. 3 master, Rundtspejl, stævn med kvindelig figur og skæg.
Person-infoKaptajn H.J. Nielsen. Kaptajn A.N. Svarrer, ved forliset 1903.
Reg.by Nordby Fanø Reg.land Danmark Omdøbt fra BHOTAN (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Edw. Bates, Liverpool, som BHOTAN (QMVF). Indfl. 1889-11-19 til P.C. Svarrer, der 1891-10-12 solgte det til Barkskibet Claras Rederi A/S, Nordby, ved reder P.C. Svarrer. Fra 1895-01-21 var BR. reder Peder Nielsen Winther. Rederi
før - efter
Forlist 1903-10-26 (Iflg. Fred.) 1903-09-26 (Iflg. MIR.) under orkan ved Mazatlan.
ReferencerGRU-06-0020. H&S registr.H&S 2008:0327.
Bemærkninger(H&S 2008:0327 = GRU-06-0020) Beretning om forliset og en del breve m.v. om passage af Magellan / Kap Horn. (Mir.) (Fred.) p.518. Ved forliset omkom hele besætningen på 16 mand inkl. kaptajn A.N. Svarrer. (StD-1) p.356.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1903
Reference : Oplysninger om Fanøskibe, her for skibet barken CLARA.