Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQTP / LBDW Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 117,48 NRT 107,5 DW - Klstr. 60,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0010
Byg.år 1867 Værft Skibsbygmester Lars Kaas Hansen, Gambøt. Bilbrev 1867-02-21. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 84,0 x 19,7 x 10,0 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk. 2 master, fladt spejl, gaion med krølle.
Person-infoKaptajn Søren Nielsen Thøgersen. Kaptajn Jens Mortensen, Nyk.M.
Reg.by Sønderho, Fanø / Svendborg / Seydisfjord Reg.land Danmark / Island Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kaptajn Søren Nielsen Thøgersen. Ejer fra 1877-02-20 Skonnerten Anne Dorte Stines Rhederi A/S, Sønderho, bestyr. hos kaptajn Søren Nielsen Thøgersen. Rederi
før - efter
Solgt 1879-03-31, udlægsskødedato fra Edinburgh, til firma Svendbjørn Jacobsen & Co., Seydisfjord, og hjs. næ. til samme. Forlist 1880-12-18 på rejse fra Grimsby til Reykjavik efter stranding på Shetlandsøerne pga. strømsætning.
ReferencerORG-N. H&S registr.SA 1950:1124.
Bemærkninger(ELI) (Malling) Ved forliset blev mandskabet på 6 mand bjærget i både fra land. (Rosendahl-2) p.210: Målebrev 1867-02-22 på 60,5 kls. Hjs. før 1877 i Svendborg. Forlist i snetykning og uden roret lystrede rorkommandoer. (SA 1950:1124) blad 50f: Havari 1872 på rejse Kbh. til London. + Blad 69a: Forliset. (StD-3) p.292. (Fred.) p.231 A-Cå: Data.
Tidligste år
 
1867 Seneste år
 
1880