Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHGM Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 512 NRT 458 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1054939 Byg.nr. 0089
Byg.år 1866 Værft A. Stephen & Sons skibsværft, Kelvinhaugh. Afløb 1866-02-17. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 150,7 x 27,5 x 16,8 feet (kend.). Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk. 3 master.
Person-info-
Reg.by Sønderho, Fanø Reg.land Danmark Omdøbt fra MINERO (UK) Omdøbt til -
Rederi Ejer 1885 og endnu 1890 Trinder, Anderson & Co., London, som MINERO. Indfl. 1894-07-26 R. til Ane Jenssine A/S, Sønderho, og næ. til ANE JENSSINE, med BR. hos reder Anders Mathis Knudsen. Rederi
før - efter
Forladt 1902-11-07 af besætningen på rejse New York til Bahia Blanca i stormhavareret tilstand og uden rigning. Sunket.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Malling) Data. (Mir.) Forladt 1902-11-02 på position 33.30N og 062.00W. (Fred.) p.178: Under havariet blev rigning slået over bord / kappet. Besætningen blev optaget af S/S NEUSTRIA af Marseille, der forsøgte at slæbe skibet. Slæbet opgivet og skibet sænket med åben kædeluge og apteringen sat i brand. Længere beretning på (Malling)-kortene. (StD-1) p.509. (Udklip) topografi, Fanø.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1902