ID-nummer | 14535 |
Skibsnavn | ANE JENSSINE |
Kend.bogstav. | NHGM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bark |
Brugstype | LST |
BRT | 512 |
NRT | 458 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1054939 |
Byg.nr. | 0089 |
Byg.år | 1866 |
Værft | A. Stephen & Sons skibsværft, Kelvinhaugh. Afløb 1866-02-17. |
Byg.by | Glasgow |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 150,7 x 27,5 x 16,8 feet (kend.). |
Maskine | Sejl. Barkrigning. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk. 3 master. |
Person-info | - |
Reg.by | Sønderho, Fanø |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MINERO (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | Ejer 1885 og endnu 1890 Trinder, Anderson & Co., London, som MINERO. Indfl. 1894-07-26 R. til Ane Jenssine A/S, Sønderho, og næ. til ANE JENSSINE, med BR. hos reder Anders Mathis Knudsen. |
Rederi før - efter | Forladt 1902-11-07 af besætningen på rejse New York til Bahia Blanca i stormhavareret tilstand og uden rigning. Sunket. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ELI) (Malling) Data. (Mir.) Forladt 1902-11-02 på position 33.30N og 062.00W. (Fred.) p.178: Under havariet blev rigning slået over bord / kappet. Besætningen blev optaget af S/S NEUSTRIA af Marseille, der forsøgte at slæbe skibet. Slæbet opgivet og skibet sænket med åben kædeluge og apteringen sat i brand. Længere beretning på (Malling)-kortene. (StD-1) p.509. (Udklip) topografi, Fanø. |
Tidligste år | 1866 |
Seneste år | 1902 |