Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib / pinkskib Brugstype LST
BRT - NRT 262 DW - Klstr. 130 / 131
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1796 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk?. 3 master.
Person-infoBesætning 5 styrmænd, 20 mand, 2 ddrenge (Malling) Kaptajn Hans Christian Lynge, 1816-1817 og styrmand Conrad Emil Mourier. Kaptajn Hans Schildknecht, 1818-.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Købt 1816 til reder grosserer Watt & Gordon, København, og endnu ejere 1824. Rederi
før - efter
Forlist 1824 i Ostindien / Forlist 1825 på floden Plato (Kbh. skibsreg. 1817-65) nr.39. Forlist 1825 på floden Proto (Malling).
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Muligvis samme skib som ID=12297. (ELI) forskellige kartotekskort med kilder: Udgik 1816-05-25 til Ostindien, igen 1817, igen 1818-06-30 og var retur 1819-12-00. Udgik 1820-05-13 til Østersøen og Spanien. Udgik 1821-12-09 til Buenos Aires og Vestindien o.v. og samme igen 1822. Udgik 1823-07-11 til Ostindien og igen i 1824, hvor skibet forliste. (Malling) Forlist 1825. (Topsøe-J. II) p.211.
Tidligste år
 
1796 Seneste år
 
1825