ID-nummer | 146 |
Skibsnavn | CECILIE MÆRSK (I) |
Kend.bogstav. | OUWM2 |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 11000,14 |
NRT | 6146,15 |
DW | 13900 / 14123 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6717837 |
Byg.nr. | 0505 |
Byg.år | 1967 |
Værft | Kockums Mekaniska Verkstad. Navngivet 1967-06-05, afløb senere pga. dårligt vejr. Afløb 1967-06-06. Afleveret 1967-11-18. Bilbrev 1967-10-02. |
Byg.by | Malmö |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 539,1 x 80,2 x 49,6 feet (kend.). Lgd.o.a. 170,61 m. Lgd.pp. 160,02 m. Br.p.sp. 24,38 m. Dybde 16,0 m. Dybgang 9,45 m. |
Maskine | Diesel 20700 iHK B&W 9-cyl. 2SA motor. |
Teknik | Fart 22,75 knob, 4 dæk, køleanlæg, 6 pax. 6 lastrum, 8 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1991-04-16 R. til Swivel Limited, 17 th Floor, Prince's Building 10, Charter Road, Hong Kong, og næ. til CMB WINNER. Næ. 1991 til CONTSHIP ANTWERP. Næ. 1993 til RED SEA ENSEMBLE. Næ. 1994 til BILBAO EXPRESS. Oph. 1997-12-12 i Alang hos Vijay Steel. |
Referencer | REG-02-0436. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) (Flg.) Omb. 1980-1981 med nyt forskib og lastsektion. Nye mål: 21.623,70 / 21.609,26 BRT, 14400 / 14401,7 NRT. 185,45 x 29,70 x 16,01 meter, Lgd.bb. 197,09 meter. 626 + 592 TEUs. (Vikingen) 1967-07-01: Detaljer. (DMA-Reg.) Ses ikke som have været i den danske afdeling af DIS og derfor ikke fået suffix 2 på kaldesignalet, men det har skibet i Flg. (Fencker). (REG-02-0436) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1967 |
Seneste år | 1997 |