Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUWM2 Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 11000,14 NRT 6146,15 DW 13900 / 14123 Klstr. -
BT - NT - IMO 6717837 Byg.nr. 0505
Byg.år 1967 Værft Kockums Mekaniska Verkstad. Navngivet 1967-06-05, afløb senere pga. dårligt vejr. Afløb 1967-06-06. Afleveret 1967-11-18. Bilbrev 1967-10-02. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 539,1 x 80,2 x 49,6 feet (kend.). Lgd.o.a. 170,61 m. Lgd.pp. 160,02 m. Br.p.sp. 24,38 m. Dybde 16,0 m. Dybgang 9,45 m. Maskine Diesel 20700 iHK B&W 9-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 22,75 knob, 4 dæk, køleanlæg, 6 pax. 6 lastrum, 8 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Solgt 1991-04-16 R. til Swivel Limited, 17 th Floor, Prince's Building 10, Charter Road, Hong Kong, og næ. til CMB WINNER. Næ. 1991 til CONTSHIP ANTWERP. Næ. 1993 til RED SEA ENSEMBLE. Næ. 1994 til BILBAO EXPRESS. Oph. 1997-12-12 i Alang hos Vijay Steel.
ReferencerREG-02-0436. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Flg.) Omb. 1980-1981 med nyt forskib og lastsektion. Nye mål: 21.623,70 / 21.609,26 BRT, 14400 / 14401,7 NRT. 185,45 x 29,70 x 16,01 meter, Lgd.bb. 197,09 meter. 626 + 592 TEUs. (Vikingen) 1967-07-01: Detaljer. (DMA-Reg.) Ses ikke som have været i den danske afdeling af DIS og derfor ikke fået suffix 2 på kaldesignalet, men det har skibet i Flg. (Fencker). (REG-02-0436) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1967 Seneste år
 
1997
Reference : Foto af CECILIE MÆRSK (I)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet CECILIE MÆRSK (I).