Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBPF Sam-kode SAM-1377 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 159 NRT 111 DW 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 5042508 Byg.nr. 0027
Byg.år 1920 Værft Marstal Staalskibsværft & Reparationsværft A/S. Byg.by Marstal Byg.land Danmark
Dimension 88,1 x 22,6 x 8,9 feet (kend.) Maskine Diesel 120 iHK Frederikshavn Jernstøberi & Maskinfabrik 4-cyl. motor. Oprindelig SMH - fuldt M/S fra 1923.
TeknikMat. stål,1 dæk, maskine og aptering agter, 3 master.
Person-info-
Reg.by Kolding / Odense / Assens Reg.land Danmark Omdøbt fra NORIS Omdøbt til GÜNTHER (Ty.)
Rederi Solgt 1923-06-16 R. til partrederi i København, med BR. hos skibsreder H.C. Carlsen, og næ. til DUEN. Fra 1923-09-00 hjs. Odense. Fra 1924-02-12 R. var M.C. Petersen, Kbh. eneejer. Rederi
før - efter
Solgt 1925-07-17 R. til partrederi i Assens med BR. hos skibsreder J. Jørgensen, Fredericia, og hjs. Assens. Solgt 1927-01-15 A. til Tyskland og senere næ. til GÜNTHER. Solgt 1927 til Johs. Thode, Altona, og næ. til ERNO (RGCW). Omb. forlænget 1928. Solgt 1932 til Charles Ballier & Co., Fecamp, og næ. til MARCEL JEAN (ORKV / TVZR). Solgt 1951 til Sten A. Olsson / Metallprodukter, Göteborg, og næ. til MAGDA (SFVP Reg.nr. 9319). Solgt 1958 til Eurosa, Panama, og næ. til BERNA.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.426f. Omb. 1927-1928 forlænget til 108,2 x 22,6 x 8,8 feet, 199 BRT og 136 NRT. Ny motor 3-cyl. 4SA Deutz.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1958>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1920 - 1923 NORIS NBPF B. til grosserer Henry A. Lorentzen, København, Reg. 1920-03-30 R.
1923 - 1958> NBPF Solgt 1923-06-16 R. til partrederi i København, med BR. hos skibsreder H.C. Carlsen, og næ. til DUEN. Fra 1923-09-00 hjs. Odense. Fra 1924-02-12 R. var M.C. Petersen, Kbh. eneejer.