Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBPW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1538,33 NRT 1109,62 DW 2050 + 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 1096025 Byg.nr. 0106
Byg.år 1888 Værft Grangemouth Dockyard Co. Afløb 1888-09-07. Afleveret 1888-11-00. Byg.by Grangemouth Byg.land Skotland
Dimension 239,6 x 33,2 x 16,3 feet (kend.) Nye mål 1913 se Bem. Maskine Dampmaskine 120 nHK, 600 iHK triple expansion maskine fra Hutson & Corbett, Glasgow. 1 kedel.
TeknikFart ukendt. Mat. stål, 2 dæk, welldæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl.
Person-infoKaptajn N.P. Nielsen, 1896.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra ETHEL (UK) Omdøbt til AMANDA (Let.)
Rederi B. til reder i Glasgow som ETHEL. Indfl. 1889-06-25, skødedato, til Det Helsingørske D/S A/S, Helsingør, og næ. til KRONBORG. Reder 1905 angives som P. Brown og 1911 til P. Brown jun. & Co. Rederi
før - efter
Solgt 1914-03-11 A. til Martinson & Co., Windau / Ventspils, Letland, og næ. til AMANDA. Sænket 1914-08-02 i Ventspils og hævet 1916 og rep. Overgået 1920 til W. Schuchmann, Geestemünde, og næ. til WILHELM (KRNW). Senere i 1920'erne overgået til Bugsier-, Reederei- & Bergungs AG., Hamburg, med hjs. Bremen. Oph. Bremerhaven 1933-10-00.
ReferencerORG-N. H&S registr.SA 1950:1124.
Bemærkninger(ELI) (Fred.) p.568. (Flg.) 1913: Ny måling: 1507 BRT, 944 NRT, 2050+250 DWt, 249,5 x 35,2 x 16,8 / 19,9 feet. (Søulyk.) 1898 p.67: Kollision 1898-02-13 med S/S GEORGIOS P. BOUBOULIS af Piræus på reden af Konstantinopel. (Søulyk.) 1905 p.60: Grundstødt 1905-08-29 ved Kem Rev ved Tromsø. (Søulyk.) 1896 p.51: Grundstødt 1896-12-13 i Kielerkanalen. (Søulyk.) 1911 p.46: Grundstødt 1911-03-25 ved Sprogø. (SA 1950:1124) blad 124: Havareret ved ank. 1895-06-00 til Lissabon på rejse fra Cardiff til Ancona.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1933