Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFPT Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 103,51 / 146,64 NRT 138,56 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1840 / 1877 Værft Skibsbygmester N.D. Nielsen, Troense. Bilbrev 1840-06-20. Omb., forlænget af skibsbygmester J.J. Bager, Marstal, bilbev 1877-05-14. Byg.by Troense / Marstal Byg.land Danmark
Dimension 65,8 x 19,1 x 11,0 feet (kend.) forlænget: 84,3 x 20,2 x 11,0 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk. 2 master, fladt spejl, skarp stævn, galion med krølle.
Person-infoBesætning 6 mand. Kaptajn C. Jacobsen, Svendborg. Kaptajn H.R.E. Bager, Ærø. Kaptajn Herman Hansen, Ærø. Kaptajn ALbert Andersen Hansen, Ærø.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer 1868 og endnu 1870 partrederi i Svendborg med skibsreder E.H.v.d. Hudes enke, Svendborg, med 8/12-part. Fra 1872 var skibsreder H.C. CHristensen, Marstal, eneejer, hjs. Svendborg. Rederi
før - efter
Omb. og forlænget 1877 i Marstal. Fra 1880 var HCC.s enke eneejer. Forlist 1886-09-28 under ankers ved Orkneyøerne. Drev ind på skærene og blev slået til vrag. Kondemneret.
ReferencerSR-bilag 1948:0209. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.40. (F. Holm-P.: Ærø) p.215. Ved forliset blev besætningen på 6 mand bjærget med hjælp fra land.
Tidligste år
 
1840 Seneste år
 
1886