ID-nummer | 14985 |
Skibsnavn | PEP TRADER |
Kend.bogstav. | OZGL |
Sam-kode | SAM-1401 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 499,99 |
NRT | 256,42 |
DW | 974 / 990 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5051195 |
Byg.nr. | 0407 |
Byg.år | 1959 |
Værft | Scihiffbaugesellschaft Unterweser. Afløb 1959-06-10. Afleveret 1959-08-12. |
Byg.by | Bremerhaen |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 208,83 x 33,24 x 16,37 feet (kend.) |
Maskine | Diesel, 1000 iHK 8-cyl. 4SA Deutz motor. |
Teknik | Fart 11,5 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type, 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | Kastrup |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | BREMER BANKEN |
Omdøbt til | MOLUND (No.) |
Rederi | Indfl. 1972-10-03 R. til partrederiet Pepnautica IV i Kastrup med BR. hos Pepnautica A/S, København, uden næ. Næ. 1974-04-29 R. til PEP TRADER. |
Rederi før - efter | Solgt 1974-10-24 R. til Hakon Strand, Mo i Rana, og næ. til MOLUND (JXBY Reg.nr.18417). Overtaget 1978 af Mo Sparebank, Mo Norge. Solgt 1980 til partrederiet Moran, Narvik, og solgt 1981 til partrederie Moran ved Villy Jacobsen, Mo. Forlist 1983-06-09 ud for Blekinge Skärgård 13 sm S for Karlskrona Odde efter kollision med M/S MONTE ALTI af Brasilien. Sunket. |
Referencer | REG-01-0377. KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (REG-01-0377) Yderligere data om ejerforhold. (Fred.) p.614f. (Mir.) Ved kollisionen blev skibet skåret midt over, og 6 mand omkom. 2 mand blev bjærget. |
Tidligste år | 1974 |
Seneste år | 1983 |