Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. MBHW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype UDDYB
BRT 432,04 NRT 306,77 DW 40 (kul) Klstr. -
BT - NT - IMO 1124309 Byg.nr. 0396
Byg.år 1902 Værft William Simons & Co. Afløb 1902-06-20. Afleveret 1902-06-00. Kontrolnr. C339. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 165,0 x 29,5 x 14,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskiner fra væftet på 90 nHK, 650 iHK, fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner til dobbelt skrue.
TeknikMat. klink af stål, 1 dæk, hækbygget med rundt spejl.
Person-infoKaptajn L. Jeppesen, 1913-.
Reg.by St. Thomas Reg.land Vestindien Omdøbt fra ST. HILDA (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til West Hartlepool Harbour, som ST. HILDA. Indfl. 1913-06-14, skødedato, til partrederi i København med hjs. St. Thomas, uden næ. Rederi
før - efter
Overgået 1917 til Firma j. Saabye & O. Lerche, København, hjs. Kbh.(Iflg. MIR. fra 1920) (NVLR). Solgt 1923 til R.L. Merwin, St. Thomas, USA V.I. uden næ. Solgt 1923 til Standard Dredging Co., Galveston, USA, uden næ. Forlist 1930-07-22 efter kollision med vraggods ud for Tampico. Sunket.
ReferencerVESTI. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.310: Partrederiet, der 1913 indflagede skibet, bestod af Firma J. Saabye & O. Lerche og etatsråd N.C Monberg med hver en ½-part. (Rosendahl-2) p.199. Målebrev 1913-09-15 St. Thomas. (Flg.) 1917.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1930