Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYIU Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 11000 NRT 6073 DW 13900 / 14123 Klstr. -
BT - NT - IMO 6723604 Byg.nr. 0506
Byg.år 1968 Værft Kockums Mekaniske Verkstad A/B. Afløb 1967-07-11. Afleveret 1968-02-12. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 539,1 x 80,2 x 49,6 feet (kend.) Maskine Diesel 20700 iHK B&W København type 9-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 22,75 knob, 4 dæk kølelast, 6 pax, 9 lastrum, 21 luger, 2 vingeluger. 626 TEUs i last og 592 TEUs på dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TAO HE (Kina)
Rederi B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Solgt 1987-11-00 til COSCO, Beijing, Kina, og næ. til TAO HE. Oph. 1998-03-31 i Xingang.
ReferencerÅrbog 2007-06. UDL R-02. H&S registr.H&S 1990:0029. SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 2007 p. 96. (Fred.) Omb. 1980-04-00 omb. til containertrafik v. Hitachi Zosen i Hiroshima til 1.200 TEU.. Målt til 21623 BRT, 14400 NRT. 185,45 x 29,70 x 16,10 feet Lgd.BB. 197,09 feet (kend.). (H&S 1990:0029) Kapacitetsplan fra ny. 1968. (Fencker).
Tidligste år
 
1968 Seneste år
 
1998
Reference : Foto af CHARLOTTE MÆRSK (II)
Reference : Notat om første direkte containerservice mellem USA og Mellemøsten med CHARLOTTE MÆRSK (II).