Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRTM Sam-kode SAM-1413 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 26,82 / 29 NRT 17,11 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1874 Værft Skibsbygmester Richard Smith. Byg.by Preston Byg.land England
Dimension 70,2 x 10,0 x 4,6 fod, maskinrum 15,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 16 nHK, 50 iHK højtryksmaskine fra værftet. Bygget som lugger.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 3 master, rundt spejl, skarpt forskib med krølle. For pax og stykgods.
Person-info-
Reg.by Dragør / Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra KONG HUN Omdøbt til -
Rederi Solgt 1891-07-10 A. til Drogden D/S A/S, Dragør, og næ. til LANGELAND, med KR. hos Alfred Christensen, Kbh. Rederi
før - efter
Omb. 1892. Solgt 1895-07-13 R. til Sundet D/S A/S, Dragør, forretningsfører kaptajn Claus P. Krause, Dragør. Solgt 1896-08-00 A. til Langeland D/S A/S, Rudkøbing, uden næ. KR. hos Alfred Christensen, Kbh. Solgt 1897 A. til Sunde D/S A/S, Dragør, samme KR. Solgt 1898-11-26 R. til Alfred Christensen, København. Solgt 1898-11-26 A. og 1899-03-08 R. til Det Danske Damper- & Lægter Kompagni A/S, Kbh. og 1906-06-23 R. omregistreret til PRAM. Oph. 1910-05-27.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.477. Tilladelse 1886-07-02 til at føre splitflag. (ID=3489) p.85: Data, nogle afvigende datoer i denne kilde.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1910

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1874 - 1891 KONG HUN NRTM B. til Londonreder som FLORENCE. Indfl. 1878-10-04, skødedato, til grev A.W. Knuth, Bandholm, og næ. til KONG HUN.
1891 - 1910 NRTM Solgt 1891-07-10 A. til Drogden D/S A/S, Dragør, og næ. til LANGELAND, med KR. hos Alfred Christensen, Kbh.