ID-nummer | 15141 |
Skibsnavn | LANGELAND |
Kend.bogstav. | NRTM |
Sam-kode | SAM-1413 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 26,82 / 29 |
NRT | 17,11 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1874 |
Værft | Skibsbygmester Richard Smith. |
Byg.by | Preston |
Byg.land | England |
Dimension | 70,2 x 10,0 x 4,6 fod, maskinrum 15,6 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 16 nHK, 50 iHK højtryksmaskine fra værftet. Bygget som lugger. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 3 master, rundt spejl, skarpt forskib med krølle. For pax og stykgods. |
Person-info | - |
Reg.by | Dragør / Rudkøbing |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | KONG HUN |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1891-07-10 A. til Drogden D/S A/S, Dragør, og næ. til LANGELAND, med KR. hos Alfred Christensen, Kbh. |
Rederi før - efter | Omb. 1892. Solgt 1895-07-13 R. til Sundet D/S A/S, Dragør, forretningsfører kaptajn Claus P. Krause, Dragør. Solgt 1896-08-00 A. til Langeland D/S A/S, Rudkøbing, uden næ. KR. hos Alfred Christensen, Kbh. Solgt 1897 A. til Sunde D/S A/S, Dragør, samme KR. Solgt 1898-11-26 R. til Alfred Christensen, København. Solgt 1898-11-26 A. og 1899-03-08 R. til Det Danske Damper- & Lægter Kompagni A/S, Kbh. og 1906-06-23 R. omregistreret til PRAM. Oph. 1910-05-27. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.477. Tilladelse 1886-07-02 til at føre splitflag. (ID=3489) p.85: Data, nogle afvigende datoer i denne kilde. |
Tidligste år | 1891 |
Seneste år | 1910 |