ID-nummer | 15170 |
Skibsnavn | FYLLA |
Kend.bogstav. | NWTS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Brig |
Brugstype | LST |
BRT | - / 224,05 |
NRT | 193 / 214,75 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1866 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | Quebec |
Byg.land | Canada |
Dimension | 98,8 x 21,0 x 12,7 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Brigrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr og alm, 1 dæk. 2 master, hækbgget, halvrundt spejl, kvindelig galion. |
Person-info | Kaptajn H.P.P. Hjorth, Rønne. |
Reg.by | Rønne |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | QUEEN EMMA (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. som havarist QUEEN EMMA 1888-11-06, tolddato, til købmand Mogens Christiansen, Rønne, der 1894-10-27 solgte 1/4-part til konsul John Hintze, Rønne. |
Rederi før - efter | Forlist efter afsejling 1893-08-11 fra Helsingør red på rejse til Gävle, Sverige. Borteblevet. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.14. (Flg.) 1893. (ID=3481) p.67: Data. Ved forliset omkom hele besætningen. (Thorsen) p.298: Data. |
Tidligste år | 1866 |
Seneste år | 1893 |