ID-nummer | 15211 |
Skibsnavn | BALTANGLIA (UK) (II) |
Kend.bogstav. | GKWX |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1918 |
NRT | 931 |
DW | 3250 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5030907 |
Byg.nr. | 0433 |
Byg.år | 1944 |
Værft | Deutsche Werft AG. Afløb 1944-06-16. Afleveret 1944-08-29. (Reg.nr.180.612). |
Byg.by | Hamburg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 301,2 x 44,4 x 15,9 / 18,5 feet, Lgd.pp. 279,7 feet. |
Maskine | Dampmaskine 1200 iHK 4-cyl. compound maskine type Lenz fra Ottensener Eisenwerke, Hamburg. |
Teknik | Fart 10,5 knob. Mat. stål, 2 dæk, shelterdæk type. Hansa A-type. |
Person-info | - |
Reg.by | London |
Reg.land | England |
Omdøbt fra | EMPIRE GANYMEDE (UK) ex ADAMSTURM (Ty.) |
Omdøbt til | BALTIC PINE (UK) |
Rederi | B. til Schiffahrt-Treuhand GmbH, Hamburg, som ADAMSTURM. Taget 1945-07-11 som prise af Ministry of War Transport, London, og næ. til EMPIRE GANYMEDE med KR. hos Glen & Co., London. |
Rederi før - efter | Solgt 1946-11-26 til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTANGLIA (II). Næ. 1952 til BALTIC PINE. Solgt 1954 til Hellenic Lines, Piræus, og næ. til GERMANIA. Havareret 1955-04-26 ved Beachy Head efter kollision med S/S MARO af Panama. Bjærget 1955-11-30. |
Referencer | HANSA. ORG-N. UBC. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.61. (Mir.) Efter bjærgningen 1955-11-30 igen grundsat, nu ved Pevensey Bay, og igen bjærget og rep. Solgt 1956-01-00 til partrederi Auria, Bremen, og næ. til AURIGA og rep. på Adler Werft, Bremen. Oph. 1965-01-14 i Bremerhaven hos Eisen & Metall. |
Tidligste år | 1944 |
Seneste år | 1965 |