Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. KSVJ / GLKX Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST / PA / KØLE
BRT 1739 NRT 1004 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1148640 Byg.nr. 0040
Byg.år 1913 Værft Rotterdamsche Droogdok Mij. Afløb 1013-11-11- Afleveret 1913-12-00. (Reg.nr.148.640). Byg.by Rotterdam Byg.land Holland
Dimension 243,4 x 37,3 x 24,6 feet (Fed.) Maskine Dampmaskine triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 13 knob. 2 hele dæk samt vejrdæk. Kølemaskineri, pax-skib.
Person-info-
Reg.by London Reg.land England Omdøbt fra WESTLAND (UK) ex ZAANSTROOM (Hol.) Omdøbt til -
Rederi B. til Hollandsche Stoomboot Mij., Amsterdam, som ZAANSTROOM. Opbragt 1918-03-00 af tysk U-28. Prisedømt i Zeebrügge. Sænket 1918 af tysk enhed. Bjærget 1919 af Royal Navy og solgt til Scheepvaart & Steenkolen, Rotterdam og næ. til WESTLAND. Rederi
før - efter
Solgt 1925-07-00 til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTANNIC (II). Ophørte i fart ved udbrud af WW2 og rekvireret af War Administration of Transport.
ReferencerUBC. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.63. (Mir.) Indgik for UBC på ruten London til Tallinn og senere ruten London til Riga og Memel. Tjente under WW2 som køleskibslager i New Zealand. Nedrigget 1949 til lægter i Manchester for Imperial Chemical Industr for lagring af farlige stoffer. Oph. 1958-06-05 i Troon Skotland hos West of Scotland Shipbreaking Co.
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1958