Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. MCFQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 2937 NRT 1628 DW 2170 Klstr. -
BT - NT - IMO 3006315 Byg.nr. 0333
Byg.år 1901 Værft Stabilimento Tecnico, Trieste. Afløb 1901-07-09. Afleveet 1901-08-14. Byg.by San Marco / Trieste Byg.land Italien (Østrig-Ungarn)
Dimension Lgd.pp. 104,8 meter Brd. 13,1 meter (Mir.) Maskine Dampmaskine 5000 iHK fra 2 stk. maskiner.
TeknikFart 16 knob. Mat. stål, 2 dæk, 2 master, lodret stævn, ellipseformet hæk.
Person-info-
Reg.by London Reg.land England Omdøbt fra PATRICIA ex WESTERN AUSTRALIA ex MONGOLIA Omdøbt til -
Rederi B. til Chinese Eastern Railway Co., Vladivostok, som MONGOLIA. Solgt 1907 til Russian East Asiatic Steam Ship Co., Vladivostok, uden næ. Solgt 1912 til West Australian Governm., Fremantle, og næ. til WESTERN AUSRALIA. Rederi
før - efter
Solgt 1919 til Svenska Lloyd Rederi-A/B, Göteborg, og næ. til PATRICIA. Solgt 1929 til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTAVIA (I). Oph. 1935-02-00 i Newport hos John Cashmore Ltd.
ReferencerUBC. H&S registr.-
Bemærkninger(Mir.) (MfS-foto) (JM) Skibet blev 1904 i Port Arthur beslaglagt af Japan som krigshandling, og næ. til KANTO MARU. Skibet blev 1910 tilbagegivet efter krigen. Mens ejet af Australien var skibet i England for ombygning, og blev i WW1 fra 1915 brugt af England som troppetransportskib.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1935