ID-nummer | 15214 |
Skibsnavn | BALTAVIA (UK) (I) |
Kend.bogstav. | MCFQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 2937 |
NRT | 1628 |
DW | 2170 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3006315 |
Byg.nr. | 0333 |
Byg.år | 1901 |
Værft | Stabilimento Tecnico, Trieste. Afløb 1901-07-09. Afleveet 1901-08-14. |
Byg.by | San Marco / Trieste |
Byg.land | Italien (Østrig-Ungarn) |
Dimension | Lgd.pp. 104,8 meter Brd. 13,1 meter (Mir.) |
Maskine | Dampmaskine 5000 iHK fra 2 stk. maskiner. |
Teknik | Fart 16 knob. Mat. stål, 2 dæk, 2 master, lodret stævn, ellipseformet hæk. |
Person-info | - |
Reg.by | London |
Reg.land | England |
Omdøbt fra | PATRICIA ex WESTERN AUSTRALIA ex MONGOLIA |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Chinese Eastern Railway Co., Vladivostok, som MONGOLIA. Solgt 1907 til Russian East Asiatic Steam Ship Co., Vladivostok, uden næ. Solgt 1912 til West Australian Governm., Fremantle, og næ. til WESTERN AUSTRALIA. |
Rederi før - efter | Solgt 1919 til Svenska Lloyd Rederi-A/B, Göteborg, og næ. til PATRICIA. Solgt 1929 til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTAVIA (I). Oph. 1935-02-00 i Newport hos John Cashmore Ltd. |
Referencer | ORG-N. UBC. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Mir.) (MfS-foto) (JM) Skibet blev 1904 i Port Arthur beslaglagt af Japan som krigshandling, og næ. til KANTO MARU. Skibet blev 1910 tilbagegivet efter krigen. Mens ejet af Australien var skibet i England for ombygning, og blev i WW1 fra 1915 brugt af England som troppetransportskib. |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1935 |