ID-nummer | 15240 |
Skibsnavn | BALTONIA (III) (UK) |
Kend.bogstav. | GJKM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1944 |
NRT | 965 |
DW | 3250 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1180674 |
Byg.nr. | 0448 |
Byg.år | 1944 |
Værft | Deutsche Werft AG. Afløb 1944-10-16. Afleveret 1944-12-29. |
Byg.by | Hamburg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 301,2 / 279,7 x 44,4 x 15,9 / 18,5 feet (Fred.) |
Maskine | Dampmaskine 1200 iHK 4-cyl. compound maskine type Lentz fra Rheinmetall-Borsig, Berlin. |
Teknik | Fart 10,5 knob, 2 dæk, shelterdæk type, HANSA A type |
Person-info | - |
Reg.by | London |
Reg.land | England |
Omdøbt fra | EMPIRE GALLOP (UK) ex FANGTURM (Ty.) |
Omdøbt til | BALTIC OAK (UK) |
Rederi | B. til Schiffahrt-Treuhand, Hamburg, som FANGTURM. Prisetaget 1945-06-08 af Ministry of Transport, London, og næ. til EMPIRE GALLOP. Solgt 1946-11-26 til United Baltic Corporation, London, og næ. til BALTONIA. |
Rederi før - efter | Næ. 1952 til BALTIC OAK (ikke egen id her). Solgt 1957 til Deutsche Levante Linie, Hamburg, og næ. til PALMYRA. Forlist 1962-03-27 på rejse fra Hamburg til Istanbul. Sank efter kollision med M/T BRITISH MARINER 18 sm W for Ushant. |
Referencer | ORG-N. UBC. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.137. (Mir.) |
Tidligste år | 1944 |
Seneste år | 1962 |