Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSWQ Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 760 NRT 730,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1870 Værft Skibsbygmester W. & H. Meursing. Bilbrev 1870-05-27. Byg.by Nieuwendam Byg.land Holland
Dimension Dybde i last 20 fod (kend.) 153,6 x 28,8 x 19,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg på jernspant, forhudet med yellow metal. 3 master. 2 dæk, hækbygget, fladt spejl, mandlig galion.
Person-infoKaptajn Peder Thomsen, Marstal, 1881-
Reg.by Skælskør Reg.land Danmark Omdøbt fra NOORDZEEKANAAL (Hol.) Omdøbt til SØMAND (No.)
Rederi B. til værftet som NOORDZEEKANAAL (PNCR). Indfl. 1881-09-22 R. til partrederi i Skælskør med BR. hos Adolph Harboe med 5/8-part, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1888-07-11 til N.M. Gram, Drammen, og næ. til SØMAND. Forlist 1895.
ReferencerSR-bilag 1949:2063. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.216. (Rosendahl-2) p.42. (SR-bilag 1949:2063) Data fra Skibslisten 1883.
Tidligste år
 
1870 Seneste år
 
1895