Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXZI Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1828 NRT 1014 DW 2750 / 3750 Klstr. -
BT - NT - IMO 5251496 Byg.nr. 0395
Byg.år 1925 Værft A.G. Weser Schiffswerf. Afløb 1925-02-20. Afleveret 1925-04-29 og 1925-03-14. Byg.by Bremen Byg.land Tyskland
Dimension 283,7 x 41,7 x 16,5 feet (kend.). Maskine Diesel 1400 iHK, 6-cyl. 4SA MAN motor.
TeknikFart 10,5 knob, 2 dæk, 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra EMPIRE CONISTON (UK) Omdøbt til N. MARTINI (It.)
Rederi B. til Robert Slomann Jr., Hamburg, som SORRENTO (RFLM). Solgt 1927-08-16 til Otwi Werke, Bremen, med KR. hos Neptun D/S, og næ. til BESSEL (RFLM / DOIE). Overtaget 1945 til Ministry of Transport, London, og næ. til EMPIRE CONISTON. Rederi
før - efter
Overdraget 1947 til Danmark som krigsskadeerstatning. Solgt 1947 til Ove Skou D/S og D/S af 1937 i et I/S, København, og næ. til BIRGITTE SKOU. Solgt 1959-09-25 R. til Armamento Agenzia Marittime Fromar, Genoa, og næ. til N.MARTINI (ICJT Reg.nr.R.3191). Overgået 1961 til Spedizione Italiane Marittime Terrestre, Genoa, og næ. til NICOLO MARTINI. Kolliderede med undervandsforhindring 1972-04-25 nær Tortocuso. Grundsat og oph. 1973-10-10 i Savona.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.398. Fra 1927-08-16 overgået til Treuhandverwaltung für das Deutsch-Niederlandische Finanzabkommen GmbH, Berlin, med KR. hos Robert Slomann Jr., Hamburg. (Mir.)
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1973