ID-nummer | 15301 |
Skibsnavn | BIRGITTE SKOU (I) |
Kend.bogstav. | OXZI |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1828 |
NRT | 1014 |
DW | 2750 / 3750 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5251496 |
Byg.nr. | 0395 |
Byg.år | 1925 |
Værft | A.G. Weser Schiffswerf. Afløb 1925-02-20. Afleveret 1925-04-29 og 1925-03-14. |
Byg.by | Bremen |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 283,7 x 41,7 x 16,5 feet (kend.). |
Maskine | Diesel 1400 iHK, 6-cyl. 4SA MAN motor. |
Teknik | Fart 10,5 knob, 2 dæk, 2 master, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | EMPIRE CONISTON (UK) |
Omdøbt til | N. MARTINI (It.) |
Rederi | B. til Robert Slomann Jr., Hamburg, som SORRENTO (RFLM). Solgt 1927-08-16 til Otwi Werke, Bremen, med KR. hos Neptun D/S, og næ. til BESSEL (RFLM / DOIE). Overtaget 1945 til Ministry of Transport, London, og næ. til EMPIRE CONISTON. |
Rederi før - efter | Overdraget 1947 til Danmark som krigsskadeerstatning. Solgt 1947 til Ove Skou D/S og D/S af 1937 i et I/S, København, og næ. til BIRGITTE SKOU. Solgt 1959-09-25 R. til Armamento Agenzia Marittime Fromar, Genoa, og næ. til N.MARTINI (ICJT Reg.nr.R.3191). Overgået 1961 til Spedizione Italiane Marittime Terrestre, Genoa, og næ. til NICOLO MARTINI. Kolliderede med undervandsforhindring 1972-04-25 nær Tortocuso. Grundsat og oph. 1973-10-10 i Savona. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.398. Fra 1927-08-16 overgået til Treuhandverwaltung für das Deutsch-Niederlandische Finanzabkommen GmbH, Berlin, med KR. hos Robert Slomann Jr., Hamburg. (Mir.) |
Tidligste år | 1925 |
Seneste år | 1973 |