Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 24 / 16 NRT 15,70 /8 DW - Klstr. 8
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1867 Værft Jansen & Schmilinsky. Bilbrev / kontrakt 1867-07-10. Byg.by Hamburg Byg.land Tyskland
Dimension 56,7 x 10,8 x 5,5 fod, maskinrum 6,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 2 x 10 nHK høj- og lavtryksmaskine fra værftet.
TeknikFart 6,9 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 1 mast, halvrundt spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn J.L. Holm, 1885.
Reg.by Svendborg / København / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TRAFIK (No.)
Rederi B. til Dampskibe Falkens Rederi I/S, Svendborg, med BR. hos købmand J.P. Baagøe med 1/6-part. Rederi
før - efter
Solgt 1870-07-28 A. til B&W (delvis betaling for S/S SPODSBJERG). Solgt 1870-08-03 A. til grosserer Julius H. Levy, Kbh.. Solgt 1874-07-08 til grosserer Simon Larsen Langhoff, Kbh. Solgt 1874-08-25 A. til DFDS. Solgt 1890-06-03 R. til skibsreder H. Fenne, Stavanger, og næ. til TRAFIK.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.22: Data. (Fred-SFDS) nr.2a: Ankom Svendborg 1868-03-18. Målebrev 1868-04-06 fra Sbg. I fart 1868-1870 på ruten Rudkbg. - Svbg. - Lundeborg -Nyborg. Hjs. fra 1870 va Kbh. Fra 1873 i fart på ruten Masnedsund - Stege og senere ejet af DFDS anvendt som bugserbåd. Omb. 1876. Omb. 1884-05-10 til BUGS på Kockums Mekaniska Verkstad og fik derefter hjs. Ålborg og blev brugt på Limfjorden til slæb. (Flg.) 1885 p.91. (ID3484) p.153: Data og kilder.
Tidligste år
 
1867 Seneste år
 
1890