Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQFW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 172 / 186,54 / 201,28 NRT 91 / 95,75 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0075
Byg.år 1876 Værft Norddeutsche Schiffsbauwerft. Afleveret 1876-07-00. Bilbrev 1876-07-04. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 117,2 x 18,4 x 9,2 fod (kend.) maskinrum 25,0 fod. Maskine Dampmaskine 49 nHK 270 iHK 2-cyl. compound maskine fra Gebr. Howaldt, Kiel.
TeknikFart 10 knob, mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, hækbygget, halvrundt spejl, glat stævn, pax, kreaturer og stykgods.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til CLIO (Ty.)
Rederi B. til SFDS, Svendborg, ankom Sbg. 1876-07-07 og indsat ruten Svbg. - Nakskov - Lübeck - Kiel - Århus fra 1876-07-13. Rederi
før - efter
Solgt 1901-01-19, skødedato, 1902-05-22 R. til Thor D/S A/S, Svendborg, uden næ. Solgt 1908-10-03 R. til H. Himmighoffen, Altona, og næ. til CLIO (LGVJ). Udslettet i LR. i 1926.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.163. + (Fred.SFDS) Data. Ommålt 1880-03-09 til 171,52 BRT. og 90,90 NRT. Omb. 1888, forlænget til 132,2 x 19,4 x 9,4 fod, 201,28 BRT. og 116,69 NRT. (Rosendahl-2) p.162 og 166 (dubletsider).
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1926