Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZGM Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 149,03 NRT 97,49 DW 210 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1916 Værft Skibsværft Uitenboogaard. Byg.by Maasluis Byg.land Holland
Dimension 103,2 x 21,6 x 8,8 feet (kend.) Maskine Sejl. Rigningstype ikke fremfundet. Fra 1918 Diesel. Ny motor 1931 hovedrep. 1942 på 130 iHK 2-cyl. 4SA Skandiaverken, Lysekil, motor.
TeknikFart 7 knob. Mat. jern, 1 dæk, 2 master, 1 lastrum, 1 luge, maskine og aptering agter. 75 stdrs.
Person-info-
Reg.by Skelskør Reg.land Danmark Omdøbt fra LYNGÖ (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. sejlskib ADELAAR K.W. 18. Fra 1918 SMH DEMA. Solgt 1931 til O.A. Paborn, Sölvesborg, uden næ. (KHMN / SIAR). Omb. 1936 til M/S. fra 1959 næ. til LYNGÖ. Flere ejere. Indfl. 1965-06-25 R. til kaptajn Karl K.A. Jakobsen, Skelskør, og næ. til ELAK. Rederi
før - efter
Forlist 1966-02-01 på rejse fra Wismar til Århus efter påsejling fra russisk malmskib DIMITROVO på position 3 sm W for Omø Fyr.
ReferencerREG-02-0659. H&S registr.-
Bemærkninger(REG-02-0659) Yderligere data om ejerforhold. (Fred.) p.137. Ved forliset blev besætningen bjærget.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1966
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet ELAK.