Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Båd Brugstype KAPER
BRT - NRT - DW - Klstr. 1,75
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1810 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land -
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Rigningstype ikke fremfundet.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk. ? maste. 2 kanoner senere 2 svingbasser.
Person-infoBesætning 12 mand. Kaptajn Thomas Chr. Rostock, 1810. Senere besætning 13 mand. Kaptajn Morten Andersen, 1810. Kaptajn Mathias J. Bech, 1811.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Reder 1810 købmændene Hansen & Ibsen, Helsingør. Ejer og reder 1810-11-00 Peter Christian Knudtzon af København, hjs. Helsingør. Rederi
før - efter
-
ReferencerGrove. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Grove) Kaperbrev 1810-05-23 for kaptajn Thomas C. Rostock. Dom 1810-07-11 i København for prise svensk INGRID, kaptajn Ternström. Frifindelse. Dom 1810-07-18 for prise svensk SVALEN, kaptajn Aström. Frifindelse. Dom 1810-07-17 i Kbh. for prise USA WALTHER, kaptajn Lee? Frifindelse. Dom 1810-08-21 i Kbh. for prise USA CHARLESTON & LIVERPOOL PAQUET, appelsag tilbagtrukket 1810-09-15. Dom 1810-11-15 for prise Papenburg DE VRENDSCHAP, kaptajn H.W. Poel. Kaperbrev 1810-11-27 for kaptajn Morten Andersen. Ingen domme. Kaperbrev 1811-03-29 for kaptajn Mathias J. Bech. Ingen domme. (Kay Larsen: Kaper) p.84.
Tidligste år
 
1810 Seneste år
 
1811