Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype KAPER
BRT - NRT - DW - Klstr. 16
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1809 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land -
Dimension - Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk. 2 master. 9 kanoner.
Person-infoBesætning 30 mand. Kaptajn Mads Ludvigsen Søeborg, 1809. Kaptajn Johan D. Farrer, 1811. Kaptajn Jens P. Bødker, 1813.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Reder 1809-1810 grosserer A Leisner, København. Forlist 1810-05-08 ved kæntring E for Middelgruden. Senere bjærget og rep. Rederi
før - efter
Reder 1811 Amond Amondsen, Kbh. Reder 1813 major J.P. Jensen, Kbh.
ReferencerGrove. H&S registr.-
Bemærkninger(Grove) Kaperbrev 1809-07-14 for kaptajn Mads Ludvigsen Søeborg og igen 1810-04-14. Dom 1810-11-16 i Kbh. for prise USA SVALEN, kaptajn Gilberg, frifundet. Dom 1810-12-24 i Rønne for prise Preussen MARIE ELISABETH, kaptajn Godtfried Blanck, frifindelse. Dom 1811-01-15 i Rønne for prise svensk VENUS, kaptajn Bent Salomonsen Loon, stadfæstet 1811-04-27. Dom 1811-01-17 i København for prise Papenburg DIE HOFNUNG, kaptajn Joh. Gerard. Kaperbrev 1811-10-18 for kaptajn Johan D. Farrer. Ingen domme. Kaperbrev 1913-09-03 for kaptajn Jens P. Bødker. Dom 1813-10-21 for prise svensk BETTY, styrmand Niels Steffensen. (Kay Larsen: Kaper) p.84f: Ved forliset 1810-05-08 omkom 16 mand, mens 14 blev bjærget. Yderligere data om skibets togter.
Tidligste år
 
1809 Seneste år
 
1813