ID-nummer | 15556 |
Skibsnavn | ESTAFETTEN |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Kutter |
Brugstype | KAPER |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | 2 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1809 før |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | - |
Byg.land | - |
Dimension | Dimensioner ikke fremfundet. |
Maskine | Sejl. Kutterrigning. |
Teknik | Mat. kravel af træ, 1 dæk. 2 master. 2 kanoner. |
Person-info | Besætning 15 mand. Kaptajn Johannes Knudsen, 1809 og 1810. Kaptajn Peter Jensen Birck, 1810. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Reder 1809-1810 Peter Koefoed, København. |
Rederi før - efter | Sat til salg 1811-10-18 på auktion. |
Referencer | Grove. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Grove) Kaperbrev 1809-02-28 for kaptajn Johannes Knudsen og igen for samme 1810-06-21. Dom 1809-05-13 i København for prise Hamburg FRANS, kaptajn Ipke Poulsen. Dom 1810-07-06 i Kbh. for prise USA EXPRESS, kaptajn Thomas, frifundet. Kaperbrev 1810-04-16 for kaptajn Peter Jensen Birck. Ingen domme. (Kay Larsen: Kaper) p.88: Fartøjet var tender til SKANDERBECK. |
Tidligste år | 1809 |
Seneste år | 1810 |