Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJLW Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 112 NRT 106 / 107 DW - Klstr. 57
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0023
Byg.år 1842 Værft Skibsbygmester Lars Nielsen Møller, Øxnebjerg. Bilbrev 1842-12-24. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 65,9 x 20,5 x 11,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk. 2 master. Hækbygget, fladt spejl, kvindelig galion.
Person-infoKaptajn L. Møller, Svendborg. Kaptajn H.N. Møller, Tåsinge.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til skibsreder og skibsbygmester H.L. Møller, Svendborg, for langfartsrejser. Overtaget 1883 af enken. Rederi
før - efter
Oph. 1888-04-19 i Svendborg.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Malling) (Holm-P.: Svendbg.) p.18. Rederen var en af de første, der indførte patentmærssejl efter Cunninghams model. (Fred.manus.) Data overført til basen. (Rosendahl-2) p.189. (ID=3486) p.233: Data. Omtalt ved redningsindsats 1860-11-00, hvor besætningen fra barken MICHEL af Malta blev bjærget. Senere bjærgede skibet i storm besætningen fra barken ANNA MACKENZIE af Stockton-on-Tees. 1864 bjærgedes to mand fra barken BANFFSHIRE. Skibet siges at være første med installeret Cunninghams patentmærssejl, der var forløberen for dobbelte mærssejl.
Tidligste år
 
1842 Seneste år
 
1888