Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT 305 / 290 DW - Klstr. 143
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1825 Værft Skibsbygmester Jacob Paulsen skibsværft. Byg.by Åbenrå Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 38,29 m, Lgd.pp. 34,84 m., Brd. 9,18 m. Dybgang 4,91 meter (TS) Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, ? dæk. 3 master.
Person-infoKaptajn Jacob Bendixen, første kaptajn 1825-. Kaptajn Jens Styding, derefter igen kaptajn Bendixen. Kaptajn Wilhelm Jürgensen. Kaptajn Jes Peter Boisen. Kaptajn Bendix Matthiesen. Kaptajn Wolle Schmidt.
Reg.by Åbenrå Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi med BR. hos agent Jørgen Bruhn & Co., Åbenrå, og partnere var kaptajn Jacob Bendixen og Jacob Bruhn. Rederi
før - efter
Forliste mellem 1847 og 1854 ført af kaptajn Wolle Schmidt på koralrev i Kinasøen.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(MK) 1986 nr.10 pp. 86f. (Fred.manus) Kaptajn Jacob Bendixen havde fire rejser fra Hamburg og Bremen til Rio de Janeiro hver gang med 400 passagerer om bord. Ved forliset i Kinasøen måtte besætningen tilbringe 14 dage i skibets båd i 14 dage.
Tidligste år
 
1825 Seneste år
 
1847>