Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVGF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1057,88 NRT 758,32 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5609033 Byg.nr. 0101
Byg.år 1884 Værft Georg Howaldt / Howaldtswerke Kiel-Dietrichsdorf. Afløb 1884-04-00. Afleveret 1884-06-00. Bilbrev 1884-06-11. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 207,3 x 26,2 x 13,8 / 20,8 fod, maskinrum 32,1 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 100 nHK, 450 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra værftet med 2 kedler.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk, overdæk af spardæktypeinkl. 2 master, glat stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Øresund D/S A/S, København, kontraheret af Theo Koch & Co. stiftet 1884-06-09. Rederi
før - efter
Forlist 1895-08-11 på rejse fra St. Petersborg til Ghent. Kolliderede med S/S W. HARKESS af Middlesbrough NW for Bornholm i tåge. Sunket.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.56. Kolliderede med S/S W. HARKESS af Middlesbrough NW for Bornholm i tåge. Forsøgte bjærgning, men sank 8 timer senere 4 sm S for Ystad. Besætningen bjærget fra S/S TRANSIT III af Stockholm. (Mir.)
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1895