Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSVT Sam-kode SAM-1507 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 109,5 NRT 103,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1877 Værft Skibsbygmester S. Philip Jørgensen. Bilbrev 1877-05-06. Genopbygget efter havari 1880. Byg.by Thurø Byg.land Danmark
Dimension 80,5 x 19,6 x 9,4 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning, topsejlskonnert.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget med halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn H.R. Hansen, 1901.
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra OTTO Omdøbt til -
Rederi Solgt 1899 til kaptajn Peter Rasmussen, Marstal, og næ. til MATHILDE. Rederi
før - efter
Solgt 1918-03-00 til rederi i Nakskov. Havareret 1918-12-29 på rejse fra Fredrikstad til Hull. Synkefærdigt blev skibet forladt. Senere bjærget ind af skotsk skib som vrag og kondemneret.
Referencer- H&S registr.-
BemærkningerOm forliset 1880 - se ID=508 MATRONA. (TS) 1992 nr.6 p.186: Skibsvraget blev bjærget, rep. (Flg.) 1901.
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1918

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1877 - 1880 MATRONA NQVS B. til partrederi i Svendborg med BR. hos skibsreder L. Jørgensen med 2/8-part.
1880 - 1899 OTTO NSVT Genopbygget efter havari 1880 og ejet 1893 af aktieselskab ved kaptajn N.H. Fischer, Sønderho, og næ. til OTTO.
1899 - 1918 NSVT Solgt 1899 til kaptajn Peter Rasmussen, Marstal, og næ. til MATHILDE.