ID-nummer | 15946 |
Skibsnavn | DAN |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | SAM-1512 |
Rig-Maskine | Fregatskib |
Brugstype | LST |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | 161,5 / 200 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1838 |
Værft | Skibsbygmester Jacob Paulsen. Hovedrep. 1851 i Memel foretaget af Bruhns egen mestersvend Andreas Dam, og derved forøget til +200 kls.. |
Byg.by | Åbenrå |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dimensioner ikke fremfundet. |
Maskine | Sejl. Fregatskibsrigning. |
Teknik | Mat. kravel af træ, ? dæk. 3 master. Galion med et hoved som figur. |
Person-info | Kaptajn Hans Bruhn fra ny. Kaptajn Marco Maag. Efter hans død blev styrmand Hans Bruhn, Dalholt, fører. Kaptajn Jes P. Boysen, Dyrehave. |
Reg.by | Åbenrå |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | CANTON |
Rederi | B. til partrederi i Åbenrå med KR. hos agent Jørgen Bruhn & Co. og partnerne. |
Rederi før - efter | Næ. 1842 til CANTON efter en oversejling af et andet skib, der havde fået læst navnet på DAN. |
Referencer | ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.manus) Oversejlede 1842 engelsk brig i Bristolkanalen. Kaptajn Maag blev af brådsø skyllet over bord ved Kap Det Gode Håb i 1840'erne, mens han med sekstant var ved tage middagshøjden. (StD-1) p.143. (Schlaikier) p.186: Data. |
Tidligste år | 1838 |
Seneste år | 1842 |