ID-nummer | 1602 |
Skibsnavn | MARY W |
Kend.bogstav. | OXLB6 |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1590 |
NRT | 1116 |
DW | 3830 |
Klstr. | - |
BT | 5224 |
NT | 3113 |
IMO | 7628887 |
Byg.nr. | 0111 |
Byg.år | 1979 |
Værft | Singapore Slipway. Afløb 1978-08-19. Afleveret 1979-03-17. Reg.nr. D-3328. |
Byg.by | Singapore |
Byg.land | Singapore |
Dimension | Længde 101,50 m., Bredde 16,50 m., Dybde 9,00 m., Længde overalt 80,78 meter (hovedd.) |
Maskine | Diesel 3400 iHK 9-cyl. 4SA Atlas-MaK motor type 9M453AK. |
Teknik | Fart 13 knob. 2 dæk, 1 lastrum, 1 luge, 105 TEUs i last og 40 TEUs på dæk. Isklasse 1C. |
Person-info | - |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | RENTALA ex KEPHILL ex KATAWA (alle sing.) |
Omdøbt til | UNITED WAY (Pan.) / LANGESUND (No.) / HEMBRA (It.) SONATA (Antil) og (Dominica) |
Rederi | B. til Sintong Transport Ltd., Singapore, som KATAWA. Senere næ. til KEPHILL og RENTALA som 100% ejet af Rederiet Seaport i Svendborg. |
Rederi før - efter | Indfl. 1989-07-06, skødedato, 1990-02-27 R. til Rederiet Besigt K/S, Svendborg, og næ. til MARY W. Solgt 1993 på tvangsauktion i Australien til selskab i Hong Kong, og næ. til UNITED WAY. Solgt 1996 og næ. til LANGESUND, Norge. Solgt 2004 og næ. til HEMBRA Italien. Solgt 2005 og næ. til SONATA af Antillerne og senere af Dominica. Havareret 2009-02-09 ved maskinnedbrud og solgt på auktion 2010-09-22. Oph. 2010-09-26 i Tallinn. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.454 M. Omb. 19899, forlænget på Neue Flensburger Schiffswerft til 5060 BT og 30445 NT og 7906 DWt. Reg. 1990-02-00 i DIS. (Mir.) (DMA-Reg.) (Flg.) |
Tidligste år | 1979 |
Seneste år | 2010 |