ID-nummer | 1614 |
Skibsnavn | MÆRSK TOPPER |
Kend.bogstav. | OUSD6 |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1234,45 / 1539,51 |
NRT | - / 603,11 |
DW | 1710 / 1900 |
Klstr. | - |
BT | 1701 / 1621 |
NT | 837 / 486 |
IMO | 8121147 |
Byg.nr. | 0707 |
Byg.år | 1983 |
Værft | Hyundai Heavy Industries. Afløb 1982-12-29. Afleveret 1983-06-00. Reg.nr. D-3386. |
Byg.by | Ulsan |
Byg.land | Korea |
Dimension | Længde 61,41 m., Bredde 14,50 m., Dybde 6,90 m., Længde overalt 67,88 meter (hovedd.) |
Maskine | Diesel, 9000 kW fra 4 stk. 12-cyl. 4SA motorer. |
Teknik | Fart 16 knob. 1 dæk, forsyningsskib, bugserskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TOANUI (Can.) |
Omdøbt til | CS TOPPER (Kor.) |
Rederi | B. til Container Rentals Ltd. Fed. Navigation Ship Management, Halifax N.S., Canada. Indfl. 1990-11-26 R. til I/S af Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København, og næ. til MÆRSK TOPPER. |
Rederi før - efter | Solgt 2006-02-16 R. til Viko Shipping Co., Seoul, Korea, og næ. til CS TOPPER. Solgt 2010 og næ. til HIND KHUSHI. Oph. 2014-08-26 i Mumbai, arbejdet begyndt 2014-09-15. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.681. (Mir.) (DMA-Reg.) |
Tidligste år | 1983 |
Seneste år | 2014 |