ID-nummer | 16159 |
Skibsnavn | MOBY DICK |
Kend.bogstav. | OXPL2 |
Sam-kode | SAM-1527 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 399 |
NRT | 179 |
DW | 440 |
Klstr. | - |
BT | 375 |
NT | - |
IMO | 5208944 |
Byg.nr. | 0063 |
Byg.år | 1952 |
Værft | Hugo Peters. Afløb 1952-06-12. Afleveret 1952-09-09. Byg.nr. 468 / 63 (Mir.) |
Byg.by | Wewelsfleth |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 128,2 x 26,5 x 9,10 feet (LR). Efter forl. 1964. 163,3 x 26,4 x 9,0 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 293 iHK MAK motor |
Teknik | Fart 10,5 knob. 1 dæk. Fragtskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Marstal |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | LINDHOLM |
Omdøbt til | RODIA MARE 3 (udl.) |
Rederi | Solgt 1999 til Peter Carlsen, Marstal, og næ. til MOBY DICK. |
Rederi før - efter | Solgt 2006 til udl. og næ. til RODIA MARE 3. Solgt 2008 til Latis Maritime, Honduras, og næ. til NIKOS. Solgt 2011 til Euridice Marine, Freetown, og næ. til KOSTAS II. Mistet / udgået 2013-12-04 (Mir.). |
Referencer | SVB R-01. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:1299. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1299) Kapacitetsplanen ved ombygningen i 1964. (Fred.) p.337: Oprindelig måling 298 BRT, 154 NRT. Motor 515 iHK Alpha-Diesel, fart 10,5 knob, men omb. 1959 til TANK og omb. 1964 forlænget. |
Tidligste år | 2003 |
Seneste år | 2013 |