Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXPL2 Sam-kode SAM-1527 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 399 NRT 179 DW 440 Klstr. -
BT 375 NT - IMO 5208944 Byg.nr. 0063
Byg.år 1952 Værft Hugo Peters. Afløb 1952-06-12. Afleveret 1952-09-09. Byg.nr. 468 / 63 (Mir.) Byg.by Wewelsfleth Byg.land Tyskland
Dimension 128,2 x 26,5 x 9,10 feet (LR). Efter forl. 1964. 163,3 x 26,4 x 9,0 feet (kend.) Maskine Diesel 293 iHK MAK motor
TeknikFart 10,5 knob. 1 dæk. Fragtskib.
Person-info-
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra LINDHOLM Omdøbt til RODIA MARE 3 (udl.)
Rederi Solgt 1999 til Peter Carlsen, Marstal, og næ. til MOBY DICK. Rederi
før - efter
Solgt 2006 til udl. og næ. til RODIA MARE 3. Solgt 2008 til Latis Maritime, Honduras, og næ. til NIKOS. Solgt 2011 til Euridice Marine, Freetown, og næ. til KOSTAS II. Mistet / udgået 2013-12-04 (Mir.).
ReferencerSVB R-01. H&S registr.H&S 1996:1299.
Bemærkninger(H&S 1996:1299) Kapacitetsplanen ved ombygningen i 1964. (Fred.) p.337: Oprindelig måling 298 BRT, 154 NRT. Motor 515 iHK Alpha-Diesel, fart 10,5 knob, men omb. 1959 til TANK og omb. 1964 forlænget.
Tidligste år
 
2003 Seneste år
 
2013

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1959 - 2003 LINDHOLM OXPL2 B. til Erich Sandkamp, Tornesch som INGRID (DIVA). Indfl. 1959-10-09 R. til kaptajn Hans Elers Lindholm, Marstal, og næ. til LINDHOLM.
2003 - 2013 OXPL2 Solgt 1999 til Peter Carlsen, Marstal, og næ. til MOBY DICK.