Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 16198 | Skibsnavn | SPROGØ | ||||
Kend.bogstav. | NDFW | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 2186 | NRT | 1396 | DW | 3100 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5601035 | Byg.nr. | 0171 |
Byg.år | 1897 | Værft | Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1897-11-25. Afleveret 1897-12-23. Reg.nr. C-352. | Byg.by | Flensborg | Byg.land | Tyskland |
Dimension | 285,2 x 39,6 x 16,5 feet (kend.) | Maskine | Dampmaskine 820 iHK triple expansion maskine fra værftet til 1 kedel. | ||||
Teknik | Fart 8,7 knob. Mat. stål, 1 dæk, 2 master. Partielt awningdæk og løftet agterdæk. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | Haderslev | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | TERTIA (Ty.) (UK) | Omdøbt til | GOSLAR (Pol.) |
Rederi | B. til Flensburger Dampfschiffahrts-Gesellschaft von 1869 som TERTIA (LMND). Konfiskeret af The Shipping Controller, UK, i 1920 uden næ. Indfl. 1921-11-16 R. til Jens Joost Petersen, Haderslev, og næ. til SPROGØ. | Rederi før - efter | Solgt 1922-11-27 A. til Stettiner Dampfer Co., Stettin, og næ. til GOSLAR (LMND). Solgt 1926 til Hugo Ferdinand D/S, Rostock, og næ. til HELGA FERDINAND (JBCF). Solgt 1931 til Reposaaren Konepaja O/Y, Pori, og næ. til OTTO H. (OHDW Reg.nr. 406). Senere andre ejere. Solgt 1952 til Italien for oph. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p.291. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1897 | Seneste år | 1952 |