Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDFW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2186 NRT 1396 DW 3100 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601035 Byg.nr. 0171
Byg.år 1897 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1897-11-25. Afleveret 1897-12-23. Reg.nr. C-352. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 285,2 x 39,6 x 16,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 820 iHK triple expansion maskine fra værftet til 1 kedel.
TeknikFart 8,7 knob. Mat. stål, 1 dæk, 2 master. Partielt awningdæk og løftet agterdæk.
Person-info-
Reg.by Haderslev Reg.land Danmark Omdøbt fra TERTIA (Ty.) (UK) Omdøbt til GOSLAR (Pol.)
Rederi B. til Flensburger Dampfschiffahrts-Gesellschaft von 1869 som TERTIA (LMND). Konfiskeret af The Shipping Controller, UK, i 1920 uden næ. Indfl. 1921-11-16 R. til Jens Joost Petersen, Haderslev, og næ. til SPROGØ. Rederi
før - efter
Solgt 1922-11-27 A. til Stettiner Dampfer Co., Stettin, og næ. til GOSLAR (LMND). Solgt 1926 til Hugo Ferdinand D/S, Rostock, og næ. til HELGA FERDINAND (JBCF). Solgt 1931 til Reposaaren Konepaja O/Y, Pori, og næ. til OTTO H. (OHDW Reg.nr. 406). Senere andre ejere. Solgt 1952 til Italien for oph.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.291. (Mir.)
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1952