Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OVRY2 Sam-kode SAM-0190 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 15729 / 15794 NRT 8119,06 / 7819 DW 2459 / 3200 - 3335 Klstr. -
BT 22528 NT 12052 IMO 7361312 Byg.nr. 0607
Byg.år 1975 Værft Flender Werft. Afløb 1974-10-09. Afleveret 1975-05-16. Reg.nr. DK A-389. Byg.by Lübeck Byg.land Tyskland
Dimension Lgd.o.a. 182,4 m., Lgd.pp. 163,0 m. Br. 22,6 meter (Mir.) Maskine Diesel, 45600 iHK fra 2 stk. 12-cyl. 4SA Pielstick Motorer til 2 skruer.
TeknikFart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TOR BRITANNIA Omdøbt til MOBY DREA (Por.)
Rederi Overtaget 1990-11-20, reg.dato 1991-03-16, af DFDS, København, og næ. til PRINCE OF SCANDINAVIA. Rederi
før - efter
Solgt 2003 til Moby SpA, Madeira, og næ. til MOBY DREA. Flagskiftet 2006 til Napoli, Italien.
ReferencerKOP-1. H&S registr.SR 2016:0169.
Bemærkninger1993 tonnage ændret fra 14905 til 15729, og i 1998 BT fra 21548 til 22528. (Fred.) p.349 T. (Mir.) (DMA-Reg.)
Tidligste år
 
1991 Seneste år
 
2006>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1975 - 1991 TOR BRITANNIA (Sv.) SDCA B. til DFDS / Tor Line, Sverige. Under charter ført navnet 1981 SCANDINAVIAN STAR, næ. 1982 til TOR BRITANNIA.
1991 - 2006> OVRY2 Overtaget 1990-11-20, reg.dato 1991-03-16, af DFDS, København, og næ. til PRINCE OF SCANDINAVIA.