ID-nummer | 1628 |
Skibsnavn | PRINCE OF SCANDINAVIA |
Kend.bogstav. | OVRY2 |
Sam-kode | SAM-0190 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | PA |
BRT | 15729 / 15794 |
NRT | 8119,06 / 7819 |
DW | 2459 / 3200 - 3335 |
Klstr. | - |
BT | 22528 |
NT | 12052 |
IMO | 7361312 |
Byg.nr. | 0607 |
Byg.år | 1975 |
Værft | Flender Werft. Afløb 1974-10-09. Afleveret 1975-05-16. Reg.nr. DK A-389. |
Byg.by | Lübeck |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | Lgd.o.a. 182,4 m., Lgd.pp. 163,0 m. Br. 22,6 meter (Mir.) |
Maskine | Diesel, 45600 iHK fra 2 stk. 12-cyl. 4SA Pielstick Motorer til 2 skruer. |
Teknik | Fart 26 knob. 4 dæk, 1213 pax i køjer, 330 pax på dæk. 440 bilenheder. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TOR BRITANNIA |
Omdøbt til | MOBY DREA (Por.) |
Rederi | Overtaget 1990-11-20, reg.dato 1991-03-16, af DFDS, København, og næ. til PRINCE OF SCANDINAVIA. |
Rederi før - efter | Solgt 2003 til Moby SpA, Madeira, og næ. til MOBY DREA. Flagskiftet 2006 til Napoli, Italien. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | SR 2016:0169. |
Bemærkninger | 1993 tonnage ændret fra 14905 til 15729, og i 1998 BT fra 21548 til 22528. (Fred.) p.349 T. (Mir.) (DMA-Reg.) |
Tidligste år | 1991 |
Seneste år | 2006> |