Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTHR / NGKT / OUUE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 91 / 91 NRT 47 / 57 DW 140 / 135 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1915 Værft Skibsbygmester Lucas Mulder. Dk. reg.nr. 1926: D-66. Byg.by Martenshoek Byg.land Holland
Dimension 80,5 x 19,4 x 7,3 feet (kend.) Maskine SMH. Diesel 90 iHK Kromhout 2-cyl. motor. 1926 instal. 120 iHK Bolinders motor. 1937 ny 193 iHK Møller & Jochumsen motor.
TeknikMat. stål. 1 dæk, SMH, 2 master, senere 1 mast, lodret stævn, hækbygget, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by Ærøskøbing / Århus / Årøsund Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KARL I (No.)
Rederi B. til Hans Peter Johansen, Ærøskøbing. Solgt 1916-05-29 til skibsmægler H.W. van der Hude, Århus. Solgt 1918-01-17 R. til skibsreder Einar Holm, København. Rederi
før - efter
Forlist 1918-02-11 på rejse fra Skien til Leith under hård storm strandet på norske kyst ved Randfluerneskæret. Vraget overtaget af Bergens Kommune, næ. til KARL I (MSWJ). Indfl. 1926-05-15 R. til Rederiet Anholt A/S, Kbh., og næ. igen til HAFNIA (Reg.nr. D-66). Solgt 1963-12-23 R. til kaptajn Claus A. Petersen, Årøsund, hjs. Årøsund fra 1966-01-14 R. Solgt 1967-09-15 til hotelejer Joachim Würfel, Hotel Seefahrt, 2171, Achthöfen über Basbeck, Tyskland, skødedato 1967-05-27.
ReferencerREG-03-0988. H&S registr.-
Bemærkninger(REG-03-0988) Yderligere data om ejerforhold. (Fred.) p.148. Ved forliset bjærgede besætningen sig i egen båd ind til Storesund. Vraget blev bjærget og rep. for norsk regning. Indfl. igen til Danmark 1926.
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1967
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet HAFNIA.