Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Båd Brugstype KAPER
BRT - NRT - DW - Klstr. 1,75
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1807 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land -
Dimension - Maskine Sejl. Rigningstype ikke fremfundet.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, ? master. Fra 1810 med 2 kanoner.
Person-infoBesætning 15 mand. Kaptajn Peter Madsen, 1807-1810, 1811 og 1813. Kaptajn Nis Jessen, 1810-1811. Kaptajn Anthon Augustinus Gink, 1811. Kpatajn Hans Jensen, 1812. Kaptajn Ludwig W. Nielsen, 1813.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Reder 1807 kaptajn Peder Madsen, Helsingør. Rederi
før - efter
Solgt 1811-09-04 til grosserer P. Wedersøe, København.
ReferencerGrove. H&S registr.-
Bemærkninger(Grove) (Kay Larsen: Kaper) p.142. Længere udredning om fartøjets operationer i kilden. Kaperbrev 1807-11-02 og 1810-04-26 for kaptajn Peder Madsen. Dom 1808-01-15 i København for prise engelsk ARCHADE kaptajn G.W. Jordan. Dom 1810-07-20 i Kbh. for prise USA SWIFT kaptajn Champlin, stadfæstet 1811-02-12. Dom 1810-08-10 i Kbh. for prise USA COLOMBIA kaptajn Sullivan., appelsag hævet 1811-12-31. Dom 1811-12-31 i Kbh. for prise Preussen MARIA kaptajn Flatov. Kaperbreve udstedt yderligere 7 gange mellem 1810-09-17 og 1813-11-15 for Peter Madsen, Nis Jessen, Anton A. Fink, Hans Jensen og Ludwig W. Nielsen. Uden yderligere domme.
Tidligste år
 
1807 Seneste år
 
1813