Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKHW Sam-kode SAM-1586 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 346,37 NRT 249,16 DW 440 + 40 Klstr. -
BT - NT - IMO 3001600 Byg.nr. -
Byg.år 1873 Værft Dokværftet ved J.G. Jensen. Bilbrev 1873-04-25. Byg.by Stockholm Byg.land Sverige
Dimension 131,0 x 21,6 x 11,5 fod maskinrum 20,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 40 nHK, 106 iHK fra 2-cyl. compound Bergsund Mek. Verks. maskine. Ny kedel 1891.
TeknikMat. kravel af eg og fyr på jernspanter, 1 dæk, 3 master, hækbygget, afrundet spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn A. Rasmussen, 1878.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MOLBÆK ex MOLBÆK (No.)
Rederi B. til Neptun D/S A/S, Helsingør. Fra 1878 med H.C. Nyholm som forr.fører. Solgt 1878-01-25, skødedato, til Det Helsingørske D/S A/S, med Nyholm som BR. Rederi
før - efter
Solgt 1884-01-31 A. til skibsreder Carl Henckel, Helsingborg, uden næ. Solgt 1890 til J.C. Hulthen, Helsingborg, uden næ. (HSTB Reg.nr. 1600). Solgt 1897 til Molbæk A/S ved Georg J. Brodersen, Oslo (fra 1898 ved Røed & Sørensen), og næ. til MOLBÆK (HCQR). Solgt efter 1900 til først Molbæk D/S ved W. Eriksen, Bergen og derefter til E. Olsen, Florö. Indfl. 1919 R. til Erik Plum, København, og næ. til MOLBÆK (NWRB).
ReferencerREG-053-1 H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.103f. Ommålt 1883-02-06 til 356,05 BRT, 258,83 NRT og 134,9 x 24,7 x 11,7 fod. (Mir.) (Årbog 2018 "Nordstjernen") pp. 106-109: Beretning om rejsen til Sibirien 1878. (StD-3) Om rejsen til Sibirien.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1919

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1873 - 1919 NKHW B. til Neptun D/S A/S, Helsingør. Fra 1878 med H.C. Nyholm som forr.fører. Solgt 1878-01-25, skødedato, til Det Helsingørske D/S A/S, med Nyholm som BR.
1919 - 1925 MOLBÆK NWRB Indfl. 1919 R. til Erik Plum, København, og næ. til MOLBÆK (NWRB).