Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWRB Sam-kode SAM-1586 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 358 NRT 262 DW 440 + 40 Klstr. -
BT - NT - IMO 3001600 Byg.nr. -
Byg.år 1873 Værft Dokværftet ved J.G. Jensen. Bilbrev 1873-04-25. Byg.by Stockholm Byg.land Sverige
Dimension 131,0 x 21,6 x 11,5 fod maskinrum 20,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 40 nHK, 106 iHK fra 2-cyl. compound Bergsund Mek. Verks. maskine. Ny kedel 1891.
TeknikMat. kravel af eg og fyr på jernspanter, 1 dæk, 2 master, hækbygget, afrundet spejl, lodret stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra MOLBÆK (No.) ex NEPTUN Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1919 R. til Erik Plum, København, og næ. til MOLBÆK (NWRB). Rederi
før - efter
Solgt 1920 til ejer i Preston, UK. Udslettet af LR. før 1925.
ReferencerREG-053-1. KOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.103f. (Mir.) (Årbog 2018 "Nordstjernen") pp. 106-109: Beretning om rejsen til Sibirien 1878. (StD-3) Om rejsen til Sibirien.
Tidligste år
 
1919 Seneste år
 
1925

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1873 - 1919 NEPTUN NKHW B. til Neptun D/S A/S, Helsingør. Fra 1878 med H.C. Nyholm som forr.fører. Solgt 1878-01-25, skødedato, til Det Helsingørske D/S A/S, med Nyholm som BR.
1919 - 1925 NWRB Indfl. 1919 R. til Erik Plum, København, og næ. til MOLBÆK (NWRB).