Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OURT Sam-kode SAM-1587 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 193 NRT 84 DW 245 / 260 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0129
Byg.år 1930 Værft Scheepswerf Gideon ved Jan Koster. Reg.nr. H-378. Byg.by Groningen Byg.land Holland
Dimension 110,2 x 20,6 x 8,2 feet (kend.) Maskine Diesel 3-cyl. 4SA Deutz motor instal. 1943. 280 iHK 4-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor instal. 1966.
TeknikMat. stål. 1 dæk, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Rønne / Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra OSRIC Omdøbt til JENS KOFOED
Rederi Solgt 1961-12-27 R. til Burgundia I/S, Rønne, med BR. hos Ludvig Johs. Hansen, og næ. til BURGUNDIA. Rederi
før - efter
Næ. 1963-04-02 R. til JENS KOFOED, men igen 1963-05-03 R. næ. til BURGUNDIA. Solgt 1966-04-15 R. til Storebælt I/S, Korsør, som vrag, omb. til SAND ved Søby. Solgt 1966-07-06 R. til Erik Hansen, Sorø, hjs. Korsør, uden næ. Solgt 1974-10-15 R. til Hotaco A/S, Holbæk, og næ. til ØTA.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.255 O. Påsejlet 1965-11-09 i Storebælt agterfra og fik agterskibet knust af M/S VÖLKERFREUNDSCHAFT af Rostock. Omb. efter kollisionen på Søby Staalskibsværft til sandpumper og stenfisker, ommålt til 196 BRT, 87 NRT, 250 DWt, 108,8 x 20,6 x 8,2 feet (kend.) (DMA-Reg.) (Mir.)
Tidligste år
 
1961 Seneste år
 
1974

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1930 - 1961 OSRIC OURT B. til H. Tymons, Delfzijl, som DOLLARD. Solgt 1937 til East Coast Steam Ship Co., Kings Lynn, og næ. til FAIRY. Indfl. 1958-07-25 R. til Poul Christensen, Nakskov, og næ. til OSRIC.
1961 - 1974 OURT Solgt 1961-12-27 R. til Burgundia I/S, Rønne, med BR. hos Ludvig Johs. Hansen, og næ. til BURGUNDIA.
1963 - 1963 JENS KOFOED OURT Solgt 1961-12-27 R. til Burgundia I/S, Rønne, med BR. hos Ludvig Johs. Hansen, og næ. til BURGUNDIA. Næ. 1963-04-02 R. til JENS KOFOED.
1974 - 1996 ØTA OURT Solgt 1974-10-15 R. til Hotaco A/S, Holbæk, ved direktør Peter B. Bock-Petersen og næ. til ØTA.