Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCMR Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 122 NRT 117 DW - Klstr. 50
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0014
Byg.år 1852 Værft Skibsbygmester Hans Rasmussen. Møller. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 78,6 x 19,0 x 10,9 fod (kend.) 78,0 x 19,1 x 10,8 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Christian Peter Adolph Ipsen, Odense, tidligst 1858. Kaptajn Rasmus Sophus Bruun, tidligst 1879.
Reg.by Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til skibsbyggeren, der solgte det i 1854 til et partrederi i Odense ved skibsreder H.T. Helveg, Odense med 9/16-part og senere med 65/96-part i 1896. Rederi
før - efter
Solgt 1896 til N.F. Hansen, Odense. Forlist 1900-05-17 eller 18 på rejse fra West Hartlepool til Memel med kul. Sprang læk i Nordsøen. Forladt af besætningen.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger overført fra Frederichsens manussamling. (Rosendahl-2) p.76: Data. (ID=3486) p.170f: Data. Efter forliset blev besætningen 1900-05-18 optaget af engelsk damptrawler og landsat i Grimsby 1900-05-24. Det viste sig ved ankomsten til Grimsby, at det forliste skib havde holdt sig flydende og var slæbt i land, men blev kondemneret efterfølgende.
Tidligste år
 
1852 Seneste år
 
1900