Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKLB Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 107,40 / 111,49 NRT 94,01 DW 170 c. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0030
Byg.år 1873 Værft Skibsbygmester Peter Troensegaard, Saugskær. Bilbrev 1873-08-01. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 82,4 x 19,3 x 9,2 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn C.M. Andreasen, Gudme. Kaptajn L. Andreasen, Gudme. Kaptajn L.S. Andreasen, Gudme. Kaptajn H.M.L. Nielsen, Thurø, til forliset.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Svendborg med BR. hos gårdejer Rasmus J. Pedersen, Thurø, med 3/12-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Se (Rosendahl-2) p.11. Forlist 1898-12-23 på rejse med byg fra Stolpmünde til Vejle. Grundstødt på Bolsaksen i Storebælt og blev læk. Skibet forladt 24. december og skibet blev slået til vrag.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.11: Data. (Søulyk.) 1898 nr. 118, p.22 i bog: Ved forliset blev besætningen på 5 mand bjærget i egen båd til Ballen på Samsø. (ID=3486) p.212f: Data. Note om forliset. Ved forliset blev besætningen på 5 mand bjærget ved egen hjælp i egen båd.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1898