Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCTW Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert / skonnertbrig Brugstype LST
BRT 140,76 NRT 135,84 DW - Klstr. 64 / 69
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1847 Værft Skibsbygmester G. Lundgreen. Afløb 1847-06-27. Bilbrev 1847-10-21. Omb. s.s. 1869. Byg.by Kongelf Byg.land Sverige
Dimension 84,3 x 21,3 x 10,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning eller skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. Fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn L.R. Harild, Kbh., 1860-1862. Kaptajn W.H. Wuff, Dragør, 1863 tidligst. Kaptajn Peter Petersen Steffen, Draør, L.O.V.D.S. Rosenkold, Dragør, 1884. Kaptajn P.E. Sørvin, fra 1885-10-17 til forliset.
Reg.by København / Dragør Reg.land Danmark Omdøbt fra JENNY LIND (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Berg & N. Värngren, Stockholm, som JENNY LIND. Ejer 1848 J.G. Grönvall, Göteborg. Indfl. 1855-10-11 A. til Brd. Hjorth Rederi, København, og næ. til FRATERNITAS. Rederi
før - efter
Solgt 1859-03-23 A. til islandsk købmand P.C. Knudtzon, København. Solgt 1861-02-14 A. til skibsreder Hans N. Jeppesen, Dragør. Solgt 1884-05-03 A. fra boet efter Jeppesen til kaptajn L.O. Rosenkold. Forlist 1885-11-10 eller 1885-11-23 på rejse fra Harnäs til Thurso, Skotland. Strandet i Thursoflodens munding.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.77: Gik efter indfl. til Dk. i frugtfart på Messina til Østersøen. Efter 1861 gik skibet i fart fra Hvidehavet til Middelhavet. Målebrev i Kbh. 1864-06-30 på 64 kls. Omb. 1869 i Kungelf. Ved forliset blev besætningen på 6 mand bjærget, skibet slået til vrag.
Tidligste år
 
1847 Seneste år
 
1885