Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 432 NRT - DW - Klstr. 216
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år - Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Reg.nr. K-9631. Byg.by Oskarshamn Byg.land Sverige
Dimension - Maskine Sejl. Barkskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, 3 master. Kobberforhudet.
Person-infoKaptajn A. Christensen, Ribe, 1857, på Vestindienrejse. Kaptajn M. Leerbeck, 1860, på Ostindienrejse.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til J.J. Munck, København. Solgt 1858-03-30, skødedato, til M.W. Sass & Sønner, København og reg. 1858-04-16 R. Skibet betragtedes som nybygget og blev udrustet til Ostindienrejse. Rederi
før - efter
Forlist 1862-01-21 på rejse fra København til Singapore i Table Bay, Sydafrika.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. Yderligere historie for skibet ikke fremfundet. Første Vestindienrejse afgik 1857-05-14, rulledato, med kaptajn A. Christensen fra Ribe. Anden rejse havde kaptajn Mathias Hansen fra Haderslev. Den i kilden sidstnævnte rejse var med kaptajn Søren Peder Andersen fra Hasle. Forliset ved Table Bay skete under indsejling i SE-storm, hvor de drev på land i bugtens SE-side. Ved forliset blev besætningen med kaptajn H. Leerbech bjærget. Skibet blev kondemneret og solgt 1862-01-21 med 6 fod vand i lasten ved offentlig auktion. I kilden (Fred.manus.) er der yderligere nogle positionsdateringer for 1857 til 1860.
Tidligste år
 
1857 Seneste år
 
1862