Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJBW Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 152,16 / 147,49 NRT 132,54 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0017
Byg.år 1872 Værft Skibsbygmester Lars Kaas Hansen, Gambøt. Bilbrev 1872-08-04. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 92,6 x 20,0 x 10,1 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, kvindelig galionsfigur.
Person-infoKaptajn J.M. Hansen, Svendborg. Kaptajn Hans P. Pedersen, Rudkøbing. Kaptajn N.V. Kaas, Gudme. Flere nævnt i Rosendahl-2 p.129.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi på Thurø med BR. hos kaptajn J.R. Hansen, Thurø. Fra 1880 er Niels Wilhelm Kaas Kaas BR. Rederi
før - efter
Forlist 1911-11-13 på rejse fra Nakskov til Newcastle, sprang læk og sank i Nordsøen.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.129. (StD-3) p.334. (ID=3486) p.229. Ved forliset blev besætningen overført til trawleren S/S LOCH RYAN af Hartlepool, der var hidkaldt med nødsignaler. Overførsel skete med etableret trosseforbindelse hvormed de en efter en blev halet over gennem søen i et bjærgemærs. Føreren af LOCH RYAN fik kikkert som gave fra den danske konge.
Tidligste år
 
1872 Seneste år
 
1911