ID-nummer | 16814 |
Skibsnavn | FYN |
Kend.bogstav. | NRGQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonert 3-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 205,17 |
NRT | 175,66 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0043 |
Byg.år | 1908 |
Værft | Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. |
Byg.by | Thurø, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dybde i last 11,7 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 3-m. |
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 3 master. |
Person-info | KaptajnJ. Mouritzen, Thurø, fra ny. |
Reg.by | Thurø, Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | SANCTA MARIA (Por.) |
Rederi | B. til Aktieselskab på Thurø ved skibsreder R.W. Rasmussen. |
Rederi før - efter | Forlist 1911-11-15 i Den Engelske Kanal ved kollision med destroyeren HMS SCORPION, der ikke overholdt sin vigepligt og knuste skonnertens forstævn. Kæntrede. Senere bjærget og solgt og sat under engelsk flag hos White Stable Salvage Co. Ltd. Ejer 1918 i hjs. Vianna do Castello, Portugal, og næ. til SANCTA MARIA. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ID=3486) p.219: Data. Ved forliset omkom en russisk matros, mens den øvrige besætning bjærgedes over i de engelske skib ved hjælp af både fra disse. (StD-2) p.21f med illustration. (StD-3) p.332. (ID=491) p.252. (Flg.) 1911. |
Tidligste år | 1909 |
Seneste år | 1911 |